sync4

by psychiatrist / contributor for Cookie Scene music journalism publication since 1997 to2009. web magazine launched in 2010.

I met Momus 

I met Momus in Kobe to listen his piano performance.

and to tell him that  I wanna write new CD's review in Japanese.

I showed him his interview and picture for cookie scene( published year2000).

He laughed saying " In Kamakura  this picture".

In performance, He is serious and make special air in all over the hall.

I thought that his eyes carry through all lies and deception.

f:id:tykzmr:20130512135917j:plain

Momusに会いました。

彼はポストカードを離脱したジョセフKとバンドを組み4ADからデビュー。

ソロ転身後はエル、クリエイションからリリース。スペインのElefantのコンピ参加。

ニューヨークに渡った後にはダーラで主宰レーベルを設立。

2011年より大阪在住中です。

 

写真で見るよりずっと端正で優しい顔立ちで、とても澄んだ、しかし全てを射抜くような瞳。

要はトムヨークに似ている。いやトムヨークが似ているのか(笑)。

インタビュー掲載のcookie sceneを見せたら喜んでくれました。数ヶ月で日本を離れまた流浪するとおっしゃっていて、朗らかな笑顔の奥に哀しみをたたえた表情が見えました。

 

 

  by Toyokazu Mori (森豊和) mail sync4@i.softbank.jp

Remove all ads